Norske blogger

6 strategier for motivasjon til trening

God Morgen. Jeg var rundt å surfet litt på nett i går og fant en fantastisk fin artikkel. Denne artikkelen er det treningsforum.no som har lagt ut, nemmelig 6 strategier for motivasjon til trening. 

Tips 1: Se fremover og gi aldri opp
Tenk alltid positive tanker. Visualiser målsettingen og gi aldri opp. Sannsynligvis er du nærmere målet enn du tror. Små endringer kan ofte gi store resultater. Ta golf som et eksempel; EN millimeters feil vinkel på golfkøllen når den treffer ballen kan gjøre at slaget går i vannet istedenfor på greenen. En fantastisk måte å tenke på når ting ikke går som de skal er at du ofte bare er en millimeter unna det du vil oppnå. Når alt bruter sammen og du tenker på at det er umulig og at alt går feil vei- ikke gi opp!  Sjansen er stor for at bare noen må justeringer trengs.

Tips 2: Finn noen som inspirerer deg! 
Selv de beste har idoler og mennesker de ser opp til. Personer som har oppnådd noe som ligner på det du vil oppnå kan være en fantastisk motivasjon i seg selv. Vil du ned i vekt ? Les om mennesker som har gått ned en haug av kilo og sett i gang selv. Vil du blir sterke ? Få tak i de som har fått det til. Vil du at laget skal vinne ? Bruk en inspirerende coach. Legg merke til hvordan coachen i videoen girer opp laget og hvor stort fokuset er på å se på det positive og glemme det negative. Slik taler kan motivere selv den minst atletiske person til å ta tak i livet og gjøre noe med saken.  

 Tips 3: Vær realistisk!
En av de største feilene som gjøres for aktive ferskinger er å sette urealistiske mål. Ikke start treningskarrieren med en time meg trening hver dag og la ting gå for fort fremover. Mer er ikke alltid bedre. Lær deg å trene skikkelig og gjør det med kvalitet!

Tips 4: Følg en plan og sett mål! 
Uttrykket ''uten mål og mening'' kunne ikke vært mer sant. Uten et mål vet du ikke hvor du skal og hva du oppnår. Logg øktene- samme om det er gjennom en high-tech journal på nettet eller en gammel notisblokk. Obervasjon av forbedringer, endet det er en raskere tid, flere peretisjoner eller bedre gjennomføring på andre måter kan booste motivasjonen din. Å følge en plan og ta notater gjør at ting er under kontroll og ikke gjennomført på bakgrunn av tilfeldigheter.  De som trener uten et opplegg har lett for å blande treningsprinsipper, metoder og ikke oppnå det de ønsker. Sett mål og gi deg aldri før de er nådd. Når beinhardt arbeid har gitt resultater og du endelig kommer dit du ønsker er målstreken bare en begynnelsen på et nytt mål - enda lenger fremme. 

 

Tips 5: Bruk gjeldene fremgangsmåter for ditt mål og få hjelp til å presse deg! 
Desverre står mange stille og er frustrert over hvorfor de fysiske kapasitetene ikke utvikler seg. I de fleste tilfellene bygger problemene på en av følgende årsaker : 

1. Feil fremgangsmåte
2. Ikke tøff nok trening 

Uten nødvendig kunnskap vil du leke med både kroppen og resultatene. Mange følger ikke de spesifikke retningslinjene som vi med sikkerhet vet sikrer de beste resultatene. Da oppstår det  problemer.  ''Du kan ikke bake boller med vaffeloppskrift'' - Espen Arntzen

Svært mange ( Spesielt nybegynnere) vet ikke hva tøff trening er. Komfortsonen må vekk, pulsen må opp og følelsen av blodsmak må komme frem. Det er mange fordeler ved å presse seg selv hardt. Resultatene blir bedre, den metale tøffheten blir sterkere og motivasjonen stiger. Mange erfarer at å bruke en personlig trener gjør store forandringer når det kommet til treningsiver og til å presse sin fysiske kvaliteter til det ytterste. 

Tips 6: Glem fortiden og belønn deg selv når du oppnår det du har bestemt deg for! 
Ikke la gamle minner med en øvelse, et ritt, en gruppetime eller hva det nå måtte være ødelegge for deg. Hva får du ut av det? Glem det! Følg punkt 1 til punkt og prikke og gi deg selv belønning når du har gjennomført slik du ønsket. Finn en belønning som gjør at kontakten mellom kropp og sinn tillater deg å prestere. Et eksempel kan være: '' når jeg har klart 60kg i knebøy og har gått ned 5 kg skal jeg gi meg selv lov til å kjøpe nye treningsklær. Ikke før! ''

 

Fikk du motivasjon til trening av disse tipsene? Fordi det gjorde jeg! Nå skal jeg ihvertfall på studioet for økt nr 2, som blir styrke. 

 

xoxo♥

#Motivasjon #Trening #Styrke #Treningsforum #6tips



missmommy.blogg.no

16.10.2015 klokka 12:34

Flott, motiverende og inspirerende innlegg:) ha en super helg!

Turid

16.10.2015 klokka 13:20

Så mange bra punkter :)

miabakke

16.10.2015 klokka 18:08

utrolig motiverende og lese! Ønsker deg en superfin helg! :D

Skriv en ny kommentar

Bloggdesignet er fra Blogg.Wiki
hits